15 Haziran 2016 Çarşamba

Un Helvası Nasıl Yapılır?

Un helvası, geleneksel Türk mutfağının en önemli tatlılarından biridir. Un helvası kavrulmaya başladığı anda sadece evi değil tüm apartmanı hoş bir koku sarar. Un helvasının ülkemizde başka bir anlamı daha vardır. Kandil gecelerinde leziz ve hoş tadıyla un helvası yapılır ve komşulara dağıtılır. Paylaşarak, sevgiyle ve fedakarlıkla yapılan un helvasının tarifini sizler için yazdım. Bu tarifte ben su kullanıyorum ama siz dilerseniz süt de kullanabilirsiniz. Ayrıca ben helvanın içine ceviz koymayı seviyorum isterseniz siz sade, fındıklı, antep fıstıklı ya da bademli un helvası da yapabilirsiniz. Bir de üzerine toz tarçın serpince şahane bir tat oluyor denemenizi tavsiye ederim. Bu tarifte altın kural unun eşit bir biçimde ve rengi iyice kahverengileşinceye kadar kavrulmasıdır.


Un Helvası İçin Malzemeler:


1.5 su bardağı un
1 su bardağı ceviz (iri dövülmüş)
¾ su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su

Un Helvası Yapılışı:

Şeker ve suyu bir tencerede şerbet kıvamına gelene dek karıştırarak kaynatın.

Geniş bir tavaya sıvı yağı koyun ve bir parça kızdırın.

Tavaya unu koyup iyice esmerleşene kadar kavurun.

Tavaya cevizi döküp bir parça unla birlikte kavurun.

Son olarak şerbetini ilave edin.

Kıvama gelince altını kapatın.

Sıcak olarak servis edin.


kaynak:http://www.hurrem.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder